1 + 1 = 3 alebo ďalšia cesta k rastu značiek

9. 6. 2023

  • Home
  • Blog
  • 1 + 1 = 3 alebo ďalšia cesta k rastu značiek
1 + 1 = 3 alebo ďalšia cesta k rastu značiek

Luxusné módne značky ako Gucci, Louis Vuitton, Tiffany, Boss v posledných rokoch uzatvárajú partnerstvá so značkami športového alebo alebo street oblečenia Supreme, Adidas, Nike a Puma.

Prečo to robia a čo im to prináša?

Je to súčasť rastúceho trendu spolupráce medzi luxusnými a streetwear značkami. Tento trend sa objavil ako spôsob, akým môžu luxusné značky využiť rastúci trh so streetwearom a neformálnym oblečením, ako aj osloviť mladších spotrebiteľov, ktorí “žijú ulicou”. Luxusné značky si tým rozširujú publikum a približujú sa k masovejšiemu publiku.

Partnerstvo tiež umožňuje značkám športového oblečenia pridať do svojich kolekcií luxusné a špičkové prvky a získať prístup k prestíži a exkluzivite, ktorá sa spája s luxusnými módnymi značkami. Ďalším zaujímavým rozmerom tohto spojenia je spolupráca s celebritami, ktoré milujú oboje typy značiek – či už streetfashion, ale pochopiteľne aj luxury. V komunikácii a marketingu teda doslova platí, že 1 + 1 = 3. Spojenie 2 značiek komunikujú aj ďalšie tretie strany. Je to tiež spôsob, ako osloviť nové publikum a vytvoriť krížovú príťažlivosť pre rôzne segmenty trhu, ako aj ponúknuť spotrebiteľom jedinečné a inovatívne produkty. Limitované kúsky za vysokú cenu.

Príklady takejto spolupráce sú:

  • Gucci a The North Face
  • Louis Vuitton a Nike
  • Prada a Adidas
  • Burberry a Puma
  • Hermes a Converse
  • či posledná spolupráca Tiffany a Nike alebo Tiffany a Fendi.

Tiffany & Nike

Nike a Tiffany

Spojenie Nike Air Force 1 s Tiffany prinieslo tenisky za 400USD, na IG stránkach NIKE a Tiffany dalo like na post „A Legendary Pair” 1,4mil ludi, ale hlavne ich predviedol “king“ Lebron James, Mark Wahlberg a postoj k nim zaujali aj tváre Tiffany Gal Gadot, Hailey Bieber, Zoe Kravitz, Elle Fanning.

Tiffany & Nike  

Tieto spolupráce možno vnímať aj ako spôsob, ako oživiť značku a dodať jej na trhu pocit sviežosti a relevantnosti. Napomáha tomu presne aj AI inteligencia. AI dnes už ako súčasť marketingu vie na základe dobrého zadania vytvoriť “nádherné” kúsky a tie žijú na internete svojím životom až tak, že Tiffany tento viral nekomentovalo a nepopieralo.

Tiffany & Nike tenisky

Výsledkom však sú vlastné exkluzívne tenisky, ktorých cena ostáva utajená a na dopyt.

Hodnotenie Generations

Z pohľadu brandingu a marketingu sa tento trend javí ako síce drahý,  ale masterpiece a vopred istá víťazná situácia. Z pohľadu reputácie, ktorá je krehká, treba špeciálne prihliadať na influencerov, s ktorými značky spolupracujú a ich spôsob komunikácie. Ak ale vaša značka uvažuje nad týmto trendom v lokálnom prostredí, preskúmajte aj možnosť ďalšej spolupráce s influencermi, s ktorými druhá strana spolupracuje. Je veľká šanca, že sa môže podariť väčší zásah, ako je očakávaný.

Tiffany & Nike tenisky

Ak teda plánujete partnerstvo s nejakou značkou, okrem tradičného komunikačného mixu sa pozrite s akými influencermi daná značka spolupracuje.

Autor článku

Daniel Bradáč
MANAGING PARTNER

Aj tento článok by vás mohol zaujímať

Ako sme zvýšili atraktivitu značky BILLA počas pandémie

Čítajte viac
Ako sme zvýšili atraktivitu značky BILLA počas pandémie