1 + 1 = 3 alebo ďalšia cesta k rastu značiek

9. 6. 2023

  • Home
  • Blog
  • 1 + 1 = 3 alebo ďalšia cesta k rastu značiek
1 + 1 = 3 alebo ďalšia cesta k rastu značiek

Luxusné módne značky ako Gucci, Louis Vuitton, Tiffany, Boss v posledných rokoch uzatvárajú partnerstvá so značkami športového alebo alebo street oblečenia Supreme, Adidas, Nike a Puma.

Prečo to robia a čo im to prináša?

Je to súčasť rastúceho trendu spolupráce medzi luxusnými a streetwear značkami. Tento trend sa objavil ako spôsob, akým môžu luxusné značky využiť rastúci trh so streetwearom a neformálnym oblečením, ako aj osloviť mladších spotrebiteľov, ktorí “žijú ulicou”. Luxusné značky si tým rozširujú publikum a približujú sa k masovejšiemu publiku.

Partnerstvo tiež umožňuje značkám športového oblečenia pridať do svojich kolekcií luxusné a špičkové prvky a získať prístup k prestíži a exkluzivite, ktorá sa spája s luxusnými módnymi značkami. Ďalším zaujímavým rozmerom tohto spojenia je spolupráca s celebritami, ktoré milujú oboje typy značiek – či už streetfashion, ale pochopiteľne aj luxury. V komunikácii a marketingu teda doslova platí, že 1 + 1 = 3. Spojenie 2 značiek komunikujú aj ďalšie tretie strany. Je to tiež spôsob, ako osloviť nové publikum a vytvoriť krížovú príťažlivosť pre rôzne segmenty trhu, ako aj ponúknuť spotrebiteľom jedinečné a inovatívne produkty. Limitované kúsky za vysokú cenu.

Príklady takejto spolupráce sú:

  • Gucci a The North Face
  • Louis Vuitton a Nike
  • Prada a Adidas
  • Burberry a Puma
  • Hermes a Converse
  • či posledná spolupráca Tiffany a Nike alebo Tiffany a Fendi.

Tiffany & Nike

Nike a Tiffany

Spojenie Nike Air Force 1 s Tiffany prinieslo tenisky za 400USD, na IG stránkach NIKE a Tiffany dalo like na post „A Legendary Pair” 1,4mil ludi, ale hlavne ich predviedol “king“ Lebron James, Mark Wahlberg a postoj k nim zaujali aj tváre Tiffany Gal Gadot, Hailey Bieber, Zoe Kravitz, Elle Fanning.

Tiffany & Nike  

Tieto spolupráce možno vnímať aj ako spôsob, ako oživiť značku a dodať jej na trhu pocit sviežosti a relevantnosti. Napomáha tomu presne aj AI inteligencia. AI dnes už ako súčasť marketingu vie na základe dobrého zadania vytvoriť “nádherné” kúsky a tie žijú na internete svojím životom až tak, že Tiffany tento viral nekomentovalo a nepopieralo.

Tiffany & Nike tenisky

Výsledkom však sú vlastné exkluzívne tenisky, ktorých cena ostáva utajená a na dopyt.

Hodnotenie Generations

Z pohľadu brandingu a marketingu sa tento trend javí ako síce drahý,  ale masterpiece a vopred istá víťazná situácia. Z pohľadu reputácie, ktorá je krehká, treba špeciálne prihliadať na influencerov, s ktorými značky spolupracujú a ich spôsob komunikácie. Ak ale vaša značka uvažuje nad týmto trendom v lokálnom prostredí, preskúmajte aj možnosť ďalšej spolupráce s influencermi, s ktorými druhá strana spolupracuje. Je veľká šanca, že sa môže podariť väčší zásah, ako je očakávaný.

Tiffany & Nike tenisky

Ak teda plánujete partnerstvo s nejakou značkou, okrem tradičného komunikačného mixu sa pozrite s akými influencermi daná značka spolupracuje.

Autor článku

Daniel Bradáč
MANAGING PARTNER

Aj tento článok by vás mohol zaujímať

Prechod zo značky HUGO BOSS na HUGO a BOSS

Čítajte viac
Prechod zo značky HUGO BOSS na HUGO a BOSS