Dopady elektronickej komunikácie na životné prostredie

Záleží nám – Štúdia o dopade elektronickej komunikácie

Certifikačný proces v spolupráci s Telekomunikačným úradom SR

Cieľ: vytvoriť certifikačný proces, ktorý bude rok čo rok merať a ocenovať úsilie organizácií v oblasti digitálnej udržateľnosti.

Spolu s komerčnými spoločnosťami, vzdelávacími inštitúciami a verejnými organizáciami, vzniká štúdia, ktorá umožní pracovať na vytvorení certifikačného procesu. Certifikácia COREACT umožní organizáciám merať svoj pokrok v oblasti digitálnej udržateľnosti.

Certifikáty COREACT sú záväzkom k zlepšeniu správania sa v digitálnom prostredí, čím sa posilní ich verejný obraz ako lídrov v oblasti udržateľnosti.

V dlhodobom horizonte máme v Generations ambíciu stať sa referenčným bodom pre digitálnu udržateľnosť na Slovensku a vytvoriť model, ktorý by mohol byť adaptovaný a aplikovaný aj v iných krajinách.

Záleží nám – Štúdia o dopade elektronickej komunikácii

O štúdii

Predmetom štúdie je zistiť, či sa firmy alebo spoločnosti v dobe, kedy sa tlačí na automatizáciu a digitalizáciu venujú efektivite elektronickej komunikácie alebo túto oblasť zatiaľ neriešia.

Elektronická komunikácia t.j., objem a frekvencia komunikovaných dát totiž tiež vplývajú na vytváranie uhlíkovej stopy a majú vplyv na životné prostredie.

Chceme zistiť aká veľká je táto problematika v Slovenskej republike s ambíciou byť lídrom v navrhovaných opatreniach a riešeniach na redukciu uhlíkovej stopy. Zaujíma nás primárne objem dát (anonymizovaných), ktoré spoločnosti ukladajú, spravujú, komunikujú a v akej frekvencii a to smerom dovnútra spoločnosti k zamestnancom ako aj navonok smerom na zákazníkov, partnerov alebo verejnosť.

Štúdia sa zameriava primárne na zistenia objemu a frekvencie dát v 4 oblastiach:

  • emailová komunikácia
  • web
  • celková práca s dátami
  • využívanie softvérov a četovacích aplikácii a nástrojov, ako aj online a social media kampaní

Štúdia je realizovaná na vzorke 29 firiem v 3 sektoroch – štátna správa, výrobné firmy a firmy poskytujúce služby a vyhodnocuje 93 indikátorov.