fbpx

Logotypy a claimy pre líderské značky

14. 6. 2019

Ako líder na trhu v budovaní značiek, máme to privilégium pracovať pre výnimočné líderské značky. Základom je dobrá analýza a pochopenie identity značky, ľudí a želaní klienta. Výsledky potom vyzerajú logické, prirodzené a samozrejmé. A tak to má byť…

Logo a claim sú súčasťou budovania značky a keďže ľudský mozog má rád skratky, je dôležitá jasnosť, jednoduchosť a dobrá vizibilita podporená komunikáciou, aby sa vaša značka dostala do top 3 of mind.

Logotypy

2muse

Najväčšia prieskumná agentúra na trhu – 2MUSE sa vďaka kvalitným ľuďom a dátam dokonale vie vžiť aj do kože zákazníkov. Vidia celý kontext trhu, a práve ten je základom ich odporúčaní. Ich poznatky a zistenia sú ďalším zdrojom pri tvorbe marketingových stratégií klientov. Pri tvorbe samotného loga sme vychádzali z insightu “zdroj”. Čierno-červenú farebnosť v spojení s boldovým rezom písma považujeme za veľmi dobrú a výraznú kombináciu, ktorá púta pozornosť. Claim „základ správnych rozhodnutí“ nesie posolstvo, ktoré zaujímavo dopĺňa logo a dopovedá príbeh o zameraní spoločnosti.

Pán Sused

Spoločnosť ST. NICOLAUS je najväčším výrobcom liehovín na Slovensku. Portfólio spoločnosti tvoria desiatky produktových radov, medzi nimi aj známe značky ako Nicolaus Vodka, horký bylinný likér Demänovka, či ovocné liehoviny radu Jubilejná. St. Nicolaus mal záujem o vytvorenie špeciálnej značky bottleshopov pre slovenské sídliská. Sídlisko má svoju špecifickú atmosféru, kolorit, ľudí – postavičky. Chceli sme, aby nový názov aj logotyp odzrkadľovali práve túto atmosféru a prirodzene na sídlisko zapadli. K Pánovi Susedovi si chodíte po radu, na drink alebo sa len tak vyrozprávať. Nápad logotypu fľašky s klobúkom podčiarkuje a vyjadruje túto ideu.

Bešeňová

Rebranding jedného z najznámejších termálnych stredísk a rezortov na Slovensku bol mimoriadne náročný. Značka Bešeňová potrí pod Tatry Mountain Resorts, ktoré je lídrom v turistickom biznise v rámci celej Európy a nároky na vizuálnu identitu a claim sú vždy len tie najväčšie. Vizualita vychádza z ľudových symbolov. Zlatisto hnedá farba znázorňuje termálne pramene, modrá farba zas číru vodu a zábavu. Logotyp existuje v 3 základných farebných prevedeniach a vie byť rôzne používaný podľa toho, ktorú časť rezortu chce Bešeňová komunikovať. Názov je jednoduchý a úplne prirodzený. Claim „Termálne srdce Liptova“ podčiarkuje miesto a slovom termálny naznačuje wellness prostredie.

PERFISH

Značka Preto Ryba Žilina je líder na trhu rybých produktov, šalátov a mrazených tovarov. Úlohou bolo vytvoriť názov a obalový dizajn pre nový produktový rad zdravých výrobkov v skle. Slovná hračka PERFISH odvodená od významu perfect-fish a hovorového perfiš, umožňuje veľmi jednoduchú a hravú komunikáciu. Čierna farba sleduje aktuálne trendy v potravinárstve. Je spájaná s exkluzivitou a naznačuje prémiový produkt.

Claimy

OVB Allfinanz Slovensko: „Investuj do seba“

Korporátna identita OVB prešla zásadnými zmenami a to naprieč celou Európou. Nové farby a redizajn loga boli jednou z nich. Líder na trhu finančných služieb chce osloviť mladšiu cieľovú skupinu a preto značka potrebovala aj nový modernejší claim, ktorý reflektuje dobu a životný štýl mladšej generácie. Je viac individualistický a zameraný seba. Hovoríme „Investuj do seba“, pričom za investíciu nepovažujeme iba míňanie peňazí na spotrebné veci, ale investovanie do vzdelania, finančnej gramotnosti, vzťahov, podnikania a do svojej budúcnosti.

Petramed: „U dobrých zubárov“

Jedna z najväčších zubárskych kliník na Slovensku je zároveň rodinnou firmou, ktorá okrem kvality a prístupu k pacientom kladie dôraz na silnú firemnú kultúru. Rebrandovali sme preto logo a vytvorili slogan, ktorý toto všetko podčiarkuje. Claim „U dobrých zubárov” znamená, že lekári v Petramede sú starostliví, ochotní a radi vám pomôžu, či poradia.

Cofidis: „Seriózne financovanie“

Predsudkom voči splátkovým spoločnostiam sú vyššie úrokové sadzby, slabšia orientácia na klienta a slabšia serióznosť. Presne hodnoty a vlastnosti, na ktorých si zakladá tradičná rodinná firma z Belgicka, ktorá má svoje pôsobenie v 9 krajinách Európy a patrí medzi lídrov vo svojom segmente. Claim “Seriózne finacovanie” zároveň pomáha znalosti značky pri budovaní jej mena a rieši na prvú kredibilitu firmy.

Employer branding

Viessmann: „Dobre využitá energia“

Niekedy nám a našim klientom prirodzené obmedzenia globálnej spoločnosti nedovoľujú vytvoriť claim, ktorý by sa používal aj navonok. Pre spoločnosť je však v rámci budovania značky dovnútra spoločnosti veľmi dôležité vytvoriť nielen kampaň, ale slogan/claim, ktorý bude silný, prirodzený a bude podstatou EVP pre dlhé obdobie. Práve takým je claim – Dobre využitá energia, ktorý sa ujal okamžite. Je to nenásilné slovné spojenie, ktoré každý zamestnanec prirodzene používa. Navyše funguje veľmi dobre pri akýchkoľvek aktivitách a celej 360° Dobre využitá energia smerom k budúcnosti, planéte, krajine a udržateľným zdrojom, dobre využitá energia však aj vo vzťahu k zamestnancom a kolegom, pri eventoch, pri komunikácii voči B2B partnerom, dokonca aj Nasťa Kuzminová, ktorej partnerom je Viessmann, využíva svoju energiu pri pretekoch veľmi efektívne a dobre… 🙂

14. 6. 2019

Páčil sa vám tento článok?

Prihláste sa na odber nášho newslettra a získajte vždy čerstvé informácie zo sveta brandingu a života agentúry Generations priamo na váš e-mail.

Páčil sa vám tento článok

Komentáre

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.