fbpx

Lídri, príležitosti, zmeny a nové potreby. Svet po kríze alebo čo je aktuálne dôležité.

8. 4. 2020

Naša generácia nikdy nečelila takejto kríze, navyše stále nevieme kedy a ako sa skončí. Už dnes však s istotou vieme, že svet už nikdy nebude rovnaký. Tu je 8 aktuálnych potrieb, ktoré sme identifikovali z pohľadu biznisu a budovania značiek.

1. Potreba leadershipu

V čase zmeny ľudia potrebujú istotu. Istotu potrebujú zamestnanci aj klienti. A istotu im poskytne iba človek alebo značka, ktorá sa správa ako líder. Nemusia to byť iba veľké značky, ale všetky s prístupom lídra. V takýchto časoch sa vždy ukáže, kto vie nájsť cestu von z ťažkej situácie. Pretože lídri nepanikária, chovajú sa sebavedomo, poskytujú pocit istoty, sú pragmatickí, a dokonca sa dokážu aj baviť, čím tiež ukazujú svoju silu. Naše odporúčanie je preto zdanlivo jednoduché – správajte sa sebavedomo, rozhodne a majte víziu.

2. Tlak na rýchlosť a flexibilitu

Veľké aj stredne veľké firmy sa musia naučiť byť flexibilnejšie a adaptabilnejšie na zmenu. Kým u malých firiem je flexibilita mentálny problém nastavenia majiteľa, väčšie firmy oveľa ťažšie urobia jednoduchú a rýchlu zmenu.

Jedným z odporúčaní je vytvorenie „firmy vo firme“. S vlastnými postupmi, procesmi, schopnosťou reagovať na požiadavky trhu. Tento spôsob je z hľadiska zavádzania inovácii aj novej produkcie najefektívnejší.

Dnešná doba nám okrem pádov ukazuje aj firmy, ktoré sa vedia rýchlo prispôsobiť potrebám trhu a udržať si kľúčových zamestnancov aj trhy, prípadne získať trhy nové.

3. Ako budeme pracovať?

  • Menej ľudí sa vráti do práce. Zamestnávatelia, ktorí ešte váhali nad prácou z domu vidia v priamom prenose, že zamestnanci to zvládajú. Musia.
  • Firmy čakajú väčšie investície do technológií a technického vybavenia zamestnancov.
  • Software a aplikácie – je ich veľa a vzniknú ďalšie, lebo nielen veľké firmy, ale aj tie menšie budú fungovať projektovo, flexibilnejšie a budú potrebovať, čo najlepšie prepojenie online nástrojov a procesov.
  • Rýchlosť a spoľahlivosť internetu sú nevyhnutnosťou.

 

4. Aké zamestnania budú potrebné?

Svet už nikdy nebude rovnaký. Je preto jasné, že sa musíme novej situácii prispôsobiť a v tom spočívajú veľké príležitosti. Zmena  spôsobu práce aj života, digitalizácia, o ktorej sa roky iba hovorí sa neskutočne zrýchlila. Značky musia nevyhnutne zefektívniť procesy, budú inovovať a fungovať ešte viac online. Zaujímavé obdobie čaká vedu, zdravotníctvo aj vzdelávanie – konečne sa dostanú aj reálne do popredia, kam vždy patrili.

Ľudia budú obozretnejší v spoľahnutí sa iba na jednu prácu. Zároveň vzniká silný predpoklad na návrat k praktickým zručnostiam, manuálnej práci a remeslám, ktoré prinesú pocit samostatnosti a sebestačnosti.

5. Posilnená rola štátu

Pred krízou asi len málokto veril, že príde k posilneniu úlohy štátu. Bezprecedentný kolaps mnohých systémov – ekonomiky, zdravotníctva, školstva nás vrhá naspäť k štátu. Štát sa stal zo dňa na deň garantom a istotou.

Vzniká veľký tlak na transparentné rozdelenie zdrojov (ľudských aj finančných), pretože štát po predchádzajúcich vládach nemá ani jedného na rozdávanie. Vzniká obrovský tlak na digitalizáciu štátnej správy. Občania budú sledovať ako štát v rekordnom čase zreformuje školstvo, vedu a naštartuje ekonomiku. Štát sa viac ako inokedy bude musieť postarať o ľudí, ktorí to nedokážu. A bude to o to ťažšie, že sme nešetrili, keď sa nám darilo. Štát tiež musí prehodnotiť čo bude produktom tejto krajiny, aké výrobné podniky, služby bude podporovať, aby sme mali jasnú víziu, smer a boli viac nezávislým štátom.

6. Veda, výskum a vzdelávanie

Ak sa niekde objavila dôvera v posledných týždňoch, tak je to dôvera v ľudí, ktorí pracujú vo vede, školstve a zdravotníctve. Ľudia v prvej línií. Viac ako inokedy si uvedomujeme, že reformy, ktoré sme odkladali sa už odložiť nedajú. Viac ako inokedy chceme byť pripravený nielen na ďalšiu krízu, ale 21. storočie. V týchto oblastiach sa desaťročia odkladaná reforma deje nečakane a konečne.

7. Dôvera

Jedným z veľkých problémom dnešných dní je dôvera. Dôvera k štátu, dôvera medzi firmami, dôvera medzi ľuďmi. V krízovej situácii sa signifikantne menia hodnoty. A tie sú dnes inde ako vo vlastnení a peniazoch. Bolo by úžasné, ak by sa neskutočná vlna solidarity, prajnosti a silných vzťahov po skončení krízy preniesla do každodenného života.

8. Vízia a branding

Značky budú musieť byť autentickejšie. Relevantné nielen pre jednotlivca, ale aj komunitu, či krajinu.

Otázka dnešných dní totiž neznie, ako komunikovať pro bono, alebo dávať svoje produkty, či služby zadarmo. Ale ako predávať a nepôsobiť, že parazitujete na krízovej situácii. Stále totiž platia odveké pravdy v marketingovej komunikácií. 

Kto zišiel z očí a škrtol bez rozmyslu svoje marketingové výdavky, bude mať extrémne náročnú cestu sa vrátiť do hláv ľudí. A každá značka potrebuje dostupnosť. Mentálnu – ak chcete, aby si Vás ľudia kúpili, musia o Vás vedieť.  A fyzickú – ak o Vás vedia, musia mať čo najľahší spôsob si Vás kúpiť, či už v online priestore alebo fyzicky. A práve v pochopení a nájdení tenkej čiary, medzi urgentnou potrebou a solidárnosťou v ťažkej situácii tkvie úspech dnešných marketérov. A práve tu nepomôžu akvizičné ani produktové kampane alebo hardsale.

To, čo vás podrží v čase krízy a aj po nej bude a je silná značka – autentická, kreatívna s jasnou víziou. Značka, ktorá žije aj v čase krízy a komunikuje relevantne.

Chcete pomôcť s budovaním Vašej značky? Kontaktujte nás: daniel.bradac@generations.sk

8. 4. 2020

Páčil sa vám tento článok?

Prihláste sa na odber nášho newslettra a získajte vždy čerstvé informácie zo sveta brandingu a života agentúry Generations priamo na váš e-mail.

Páčil sa vám tento článok

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.