fbpx

Bod zlomu pre značky

16. 7. 2020

“Najhoršia je smrť z oplašenia” … hovorí sa v našej rodine a dnes to platí stonásobne aj v biznise. Je to trochu zvláštny úvod, ale rád by som sa vám prihovoril trochu osobnejšie.

V tomto období komunikujeme s mnohými firmami, nie celkom zvyčajným spôsobom. Riešime prenastavenie a budúcnosť značiek, firemnej kultúry, mindsetu ľudí alebo zmeny stratégie a taktiky komunikácie.

Bude to určite tým, že sme brandingová agentúra. Našou úlohou je definovať a premietnuť podstatu značky,  jej DNA a piliere do biznisu, z ktorých následne vytvárame silnú komunikáciu dovnútra aj navonok. Nie je to kampaň. Je to budovanie značky, komplex otázok a odpovedí, týkajúci sa celej firmy. A to majú dnes firmy komplikované.

Komunikujeme nielen s našimi dlhoročnými klientmi, ale aj novými kontaktmi a absolvujeme množstvo stretnutí vo firmách, kam by sme sa inokedy dostali ťažšie. Častejšie tiež odpovedáme na novinárske otázky. Témy, ktoré riešime sa týkajú prepúšťania, zmeny firemnej kultúry a ako ďalej s employer brandingom. Firmy sa pripravujú na ešte väčšie šetrenie, fúzie značiek, repositioningy.

Firmy sa nás pýtajú: „Ako riešiť situácie a témy, ktoré doteraz nebolo treba, interne? Máme zákaz najímať externých dodávateľov – ako  máme zvládnuť tieto témy interne? Ako vysvetliť nadnárodným centrálam, že niektoré veci tu fungujú odlišne ako inde v Európe alebo v Amerike?“

Naši partneri sú CEO, HR, marketingoví riaditelia a ľudia z komunikácie. Firmy malé aj veľké, ale všetci majú niečo spoločné – pochybnosti, ciele vs. optimalizácia a viacero priorít naraz. No primárne majú neistotu z toho, že nikto stále nevidí istotu na konci tunela a nevieme, čo a ako bude.

Nie každá firma má víziu. Aj u tých, ktorí ju mali jasne nastavenú vidíme, že nie je jasné všetko. A to, čo je jasné, je častokrát predmetom ďalších otázok, lebo každý sa potrebuje správne rozhodnúť. Vidieť manažéra urobiť odvážne rozhodnutie je dnes ďaleko náročnejšie, lebo sami manažéri majú obmedzené množstvo dát a informácií na vstupe.

Faktom je, že sa nedá prestať komunikovať. Firma, ktorá nekomunikuje, neprežije. Je potrebné komunikovať so zamestnancami, je dôležité komunikovať s klientmi, identifikovať si priority a sústrediť sa na ne. Zrýchliť taktiku. Nedá sa celkom jednoducho vrátiť k odloženým projektom, nech sa týkajú čohokoľvek. Sú vôbec relevantné? Bude o ne záujem? A čo hovoria zamestnanci? Aké vidia príležitosti? Toľko vstupov a málo času!

Doba nahráva tomu, že sa treba zastaviť a správne sa rozhodnúť ako ďalej. Operatívne stratégie, ktoré nám umožnili prežiť až do leta treba posunúť do ďalšej stratégie, na ďalšie obdobie. Žiadny nový normál a čakanie na to, kedy sa niečo vráti. It is what it is, treba dať fakty na stôl, sústrediť okolo neho hlavný tím a vytvoriť stratégiu.

Dať centrále podklady k tomu, prečo vaša lokálna firma má iné podmienky a príležitosť. Pomenovať piliere, na ktorých postavíte kroky v budúcich mesiacoch. Spojiť názory mnohých.

Sme brandingová agentúra a pomáhame budovať silné značky. Už roky hovoríme, že len silná značka vás podrží v ťažkých časoch a značka nie je kampaň. A teraz je ten čas! Vďaka krokom, ktoré urobíte teraz, viete vytvoriť silnú kultúru, silnú značku zamestnávateľa a následne silnú komunikáciu.

Ak máte akékoľvek otázky, ako sa máte dopracovať k odpovediam, napíšte nám, zavolajte mi, príďte.

Vieme vás nasmerovať, sprevádzať procesom, aj vykonať každodennú agendu. Dnes je čas byť viac strategický. A až keď máte istotu, robte každodenné aktivity.

Naše know how je obrovské a s každým ďalším projektom sa len potvrdzuje, že problémy firiem sú veľmi podobné. Máme množstvo odpovedí a riešení. Radi Vám poskytneme naše know how a dáme odpovede na vaše otázky, lebo v našom záujme bolo vždy robiť veci, ktoré fungujú efektívne a so zmyslom.

Do skorého počutia a videnia,

Daniel Bradáč
Managing Partner

Generations Branding Agency

daniel.bradac@generations.sk, 0905 014 807

16. 7. 2020

Páčil sa vám tento článok?

Prihláste sa na odber nášho newslettra a získajte vždy čerstvé informácie zo sveta brandingu a života agentúry Generations priamo na váš e-mail.

Páčil sa vám tento článok