fbpx

Firmy riešia 4 kľúčové veci týchto dní

21. 6. 2021

Proces brandingu v Generations je komplexný proces. Počas analytickej fázy sa s našimi klientami mnohokrát dostávame k podstate biznisu a budúcnosti celého odvetvia. V procese sa mnohokrát objavia nové príležitosti, riešenia, či produkty. Preto poznáme témy, ktoré firmy podľa svojej veľkosti a odvetvia podnikania práve teraz riešia.

1. Schopnosť a rýchlosť implementácie nového systému práce.

Dnes otázka neznie, či sa zmení štýl práce, lebo sa zmenil a natrvalo. Firmy optimalizujú pracovné miesta, púšťajú často celé poschodia, opúšťajú niekde celé budovy, zavádzajú trvalý home office, majú interaktívne miestnosti, dokonca veľmi dobre vybavené štúdiá, zdigitalizovali množstvo činností v rekordnej rýchlosti. Používajú nové aplikácie, nové nástroje. Úloha dnešných dní znie – Ako rýchlo sa dajú tieto zmeny trvalo implementovať do hláv a správania ľudí, ak máte napríklad 2-3 tisíc zamestnancov.  Toto je kľúčové. V každej firme je cca 20% zamestnancov, ktorí obľubujú novinky a nie je pre nich žiadny problém osvojiť si aj nový štýl práce. Ale čo ostatní? Tí sú výzvou pre HR a projektové riadenie, vyšší aj stredný manažment. Pretože nikdy nemôžete povedať, že celá firma pracuje po novom, pokiaľ si nový spôsob práce neosvojí aspoň 80% firmy. Našou úlohou bolo a je pomôcť firmám v rámci employer brandingu a budovania novej firemnej kultúry a tento stav dosiahnuť už do 2 mesiacov. 

2. Worklife Balance sa zmenil na Well-Being

Firmy doslova vtrhli ľuďom do obývačky a nepýtali si povolenie. Zotreli sa hranice medzi pracovným prostredím a domácim prostredím . Zamestnanci majú pocit, že pracujú dvakrát toľko s polovičným efektom a únavou (aj pod vplyvom celospoločenského diania a negatívych tém). Navyše nie každému vyhovuje práca z domu, nie každý má na ňu podmienky. Sú odvetvia a činnosti, ktoré sa z domu vykonávať nedajú – ako vychádzať, kompenzovať a balansovať prácu jedných alebo druhých je hotové umenie. Už nie je dôležitý worklife balance, ktorý si zamestnanec manažoval a určoval sám, ale wellbeing, reálna a skutočná starostlivosť o zamestnanca a jeho psychickú pohodu, dôsledné vymedzenie práce a domácnosti, aj keď sa jedná o home office. Remote manažment nielen s dôrazom na efektivitu práce a výkon a zamestnanca, ale aj jeho pocity a stav.

Do toho všetkého sem prirodzene a samozrejme vstupuje citlivá otázka dnešných dní – očkovanie. Zdravie vs. osobná sloboda vs. práca v kolektíve, ktoré nie sú vyjasnené v celej spoločnosti a teda prístup sa líši od firmy k firme.

3. Digitalizácia, zrýchlená IT gramotnosť a jej vplyv na biznis 

Digitalizácia sa zrýchlila počas korony v každej firme. IT už nie je “to IT”, IT je dnes biznis a logicky sa dostalo do centra biznisu. Nastala však zmena procesov? Biznis rozhodovaní? Zmena pozícií a rolí? Je jasné, že IT gramotnosť top aj middle manažmentu musí rásť, lebo tvár každej firmy sa radikálne mení. Mení sa rola IT. Vzniká dopyt po technicky aj biznis zdatných konzultantoch. A poďme v týchto úvahách ešte ďalej… keďže sa firmy zdigitalizovali musí logicky rásť dopyt nielen po vizualizácii a analytike všetkých dát, ktoré sú dnes online, ale výrazne aj po bezpečnosti. Bezpečnosti dát, procesov, ľudí, systémov.

4. Branding – mení sa očakávanie od značiek

Keďže žijeme v obdí toľkých zmien je logické, že sa mení aj nastavenie vzťahov firiem a značiek so zákazníkmi. Firmy chcú vedieť od svojich zákazníkov aké sú ich očakávania od ich značiek aj biznisu, či nemajú aj v dôsledku digitalizácie a zmeny nákupného správania meniť biznis modely, vytvárať nové služby, meniť ich úroveň a rozsah, či nebodaj nerebrandovať alebo vytvárať nové značky.

Toto všetko riešime. Tých problémov a nových výziev sa odkýva omnoho viac. Témy sa netýkajú len zmeny práce vo firmách a modelov biznisu, ale v celej spoločnosti. Žijeme v časoch veľkých zmien, ktoré budú priať pripraveným, agilným a silným lídrom. Pokojne sa nám ozvite, radi sa o takejto budúcnosti pobavíme…

21. 6. 2021

Páčil sa vám tento článok?

Prihláste sa na odber nášho newslettra a získajte vždy čerstvé informácie zo sveta brandingu a života agentúry Generations priamo na váš e-mail.

Páčil sa vám tento článok

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.