Masterclass v uvedení globálnej značky – najlepší quarterback na svete má vlastný brand

Najlepší quaterback všetkých čias Tom Brady v týchto dňoch predstavil svoju vlastnú značku oblečenia – Brady. Napriek tomu, že jeho popularita a status celebrity sú obrovské a pri svojej značke ich excelentne využíva, nič sa neurobí samé.
Uvedenie značky na trh je postavené na týchto 7 silných pilieroch a Brady to urobil skutočne premyslene:

1. PR

Niektorí značke Brady predpovedajú podobnú budúcnosť a úspech ako značke Jordan. Nič lepšie ako porovnávací príbeh s TOP značkou nevymyslíte a je úžasné ako sa takáto špekulácia rýchlo dostane do titulkov médií.

2. Timing 

Začína sa playoff amerického futbalu, ktorý vyvrcholí Super Bowlom. V Amerike je máloktorá udalosť sledovaná viac a Tampa Bay Bucaneers po minuloročnom zázraku (kedy ich práve odpisovaný Tom Brady priviedol k titulu) patrí medzi ostro sledované tímy. Čo viac ako viditeľnosť si môže značka Brady na svojom štarte želať?

3. Influenceri 

Každá módna značka oblečenia potrebuje svojich protagonistov. Okrem Toma Bradyho by to mohli byť jeho priatelia celebrity alebo manželka Gisele Bündchen, ale Brady to urobil ešte šikovnejšie. Tom si vybral za svojich ambasádorov mladých a ešte relatívne neznámych univerzitných športovcov s veľkou perspektívou a ambíciami – presne ako jeho značka. Geniálny ťah – drive a zameranie na výkon kolujú v žilách mladých športovcov, ktorí sa chcú presadiť v najlepších amerických ligách. Win win. Kto z nich by na začiatku kariéry nechcel byť ako Tom Brady? Takže to športovci radi urobili, či už sú to atléti, basketbalisti, futbalisti, či hokejisti. Tom Brady im dal priestor a pritiahol na nich (a svoju značku) pozornosť. Mladí športovci zase oslovia mladých ľudí a svoje publikum. A napríklad aj vďaka tomu mu za 1 deň pribudlo 130 tisíc followerov na IG. Mimochodom, ak značku chcete propagovať, môžete sa na stránke prihlásiť v špeciálnej sekcii.

4. Celebrity 

Ak máte za kamarátov Davida Beckhama alebo LeBrona Jamesa, je ideálne poslať im darček v podobe oblečenia svojej značky. Predpoklad, že sa ním pochvália je veľký. A oni sa naozaj pochválili.

5. Diferenciácia v kvalite 

Každá športová značka potrebuje svoju technológiu, aby ukázala a potvrdila svoju kredibilitu. Značka Brady prináša svoje vlastné riešenie s názvom Lifeletics™ – špičkové oblečenie na profesionálny tréning a rovnako aj na bežné nosenie. Vývoj tohto materiálu trval 3 roky. Ekologické, príjemné a špičkové materiály podporujúce výkon sú atribúty, ktoré cieľová skupina prirodzene očakáva. Treba im ich dodať a správne komunikovať a aj toto sa značke podarilo.

6. Diferenciácia vo farbe 

Brady je módny brand a farby sú v ňom dôležité. Ak hrá niekto prím v určovaní farieb, je to určite značka Pantone. Takže nová farba Brady Blue je skvelý ťah, ak ju navyše budú používať aj iné značky a industrie, vie sa stať ikonickou a tiež napomôcť šíreniu mena značky.

7. Cena 

Prémiová cena len podporuje príbeh o kvalite a túžbu “must have”.

Ako fanúšik Toma Bradyho mu držím palce. A ako fanúšik marketingu som si dovolil napísať tento blog, pretože robí presne to, čo sa od novej značky očakáva:

  • Zameriava sa na čo najrýchlejšie vybudovanie znalosti značky (PR, TV, online, vlastné médiá jeho osobnosti, načasovanie launchu).
  • Zameriava sa na dostupnosť značky – logistika, dostupnosť tovaru, eshop.
  • Má dobrú a kvalitnú kreativitu postavenú nielen na personal brandingu (protagonisti, farba, videá, sociálne siete).

Pohovorme si o vašej značke.

Ak sa chcete porozprávať o launchi svojej značky alebo ju chcete posunúť vpred, napíšte mi alebo nám do Generations. Alebo si tipnite, či raz Brady značku Jordan dobehne. 🙂

Daniel

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.